Kuvataidekoulussa jäi eilen hitusen luppo aikaa, joten päätin maalata mustekalan. Ajattelin ensin, että tekisin siitä pienen maalauksen valmispohjalle öljyväreillä, mutta opettajani pani vastaan sanomalla, että minun pitäisi tehdä maalaus ensin akvarellilla paperille. Hain netistä kuvan:

Piirsin sen luonnos muodossa (enkä tietenkään tajunnut ottaa kuvaa ennen kuin olin ja maalannut päälle) no, opettajan mielestä olisi hyvä idea, jos maalaisin "luonnokseni" päälle, olinhan ajatuksissani ottanut vesisäripaperin piirtämiseen, eikä minulla oikeastaan mitään sitä vastaankaan ollut. No juuri, kun olimme opettajani kanssa ehtineet unohtaa, että mustekala on osaksi valkea, niin opettajani sai idean, että maalaisin kerroksittain, eli tein ensin sinisen pohjan koko paperille:

Eikä minulla ole mitään hajua, kuinka hyvin kenenkin lukijan (mikäli minulla sellaisia on) näyttö näyttää värit, mutta olen ainakin yrittänyt. Mutta asiaan, kun olin aikanikuivatellut kosteaa paperia hiusten kuivaimella, sain maalata toisen kerroksen:

Okei, se ei ehkä näy tässä, mutta mustekalasta oli pikkuhiljaa tulossa pinkki.

Tässä kuvassa pinkkiys näkyy ehkä hitusen paremmin, saattaa johtua siitä, että väriä on enemmän, tai sitten valostuksesta.

Tässä minä jätin jo keskikohdan rauhaan ja aloin lisätä väriä lonkeroihin.

Lisää kuvia tästä työstä tulossa ensiviikolla/kahden viikon kuluttua/silloin, kun pääsen jatkamaan.